Innovatørlinja

Har du en gründerdrøm, er dette noe for deg! Her får du sette teori ut i praksis, jobbe sammen med andre, starte og utvikle ungdomsbedrift og skape verdier for fremtiden.

Innovatørlinja er studiespesialisering med entreprenørskap og markedsføring. Alle som skal begynne på Vg1 studiespesialisering på KKG kan søke opptak. Skoleåret 2023-24 blir fjerde året vi har Innovatørlinja på KKG.

Søknadsfrist er 10. august og du får svar på søknaden før skolestart. De som begynner på innovatørlinja skoleåret 2023-24 kommer i samme klasse. Oppstart av tilbudet forutsetter tilstrekkelig antall søkere.

Første året tar du markedsføring i tillegg til de vanlige fagene på vg1 studiespesialisering.

Andre året tar du entreprenørskap med ungdomsbedrift, markedsføring og et valgfritt programfag.

Tredje året tar du entreprenørskap og 1-2 valgfrie programfag. Siden du har tatt ett ekstra programfag i vg1 kan du ta ett programfag mindre på vg3. Da blir det tid til en forsmak på studenttilværelsen med Entreprenørskap ved UIA på høsten. På våren er det tid til å avslutte vg3 på en god måte.

Fag på innovatørlinja:

Vg1:

• Studiespesialisering fellesfag, 30 uketimer
  • Markedsføring og ledelse 1 (5-timers programfag)

Vg2:

• Studiespesialisering fellesfag 15-17 timer
  • Markedsføring og ledelse 2 (programfag)
  • Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1 (programfag med ungdomsbedrift)
  • Ett valgfritt programfag

Vg3:

• Studiespesialisering fellesfag 15 timer
  • Entreprenørskap og bedriftsutvikling 2
  • Entreprenørskapsstudie på UiA (integrert i Entreprenørskap og bedriftsutvikling 2)
  • 1-2 valgfrie programfag
Innovatørene i Vg1 på workshop med Dyreparken i juni 2023 - Klikk for stort bildeInnovatørene i Vg1 på workshop med Dyreparken i juni 2023

Utdanning for fremtiden

Innovatørlinja er et unikt tilbud i Agder. Du får generell studiekompetanse med særskilt kompetanse innenfor bedriftsetablering, markedsføring, ledelse og innovasjon - og så får du prøve deg som student på UiA!

Vi søker:

• Motiverte elever
  • Elever som liker utfordringer
  • Kreative elever
  • Nysgjerrige elever
  • Lekne elever

Vi tilbyr:

• Variert og  inspirerende skolehverdag
  • Godt arbeidsmiljø
  • Engasjerte og dyktige lærere
  • Kontakt med lokalt næringsliv
  • Ekskursjoner og studieturer
  • Starte og drive egen ungdomsbedrift
  • Deltagelse på messer og stands
  • Studie på Universitetet i Agder
  • Konkurranser nasjonalt og internasjonalt

Student i Vg3

I vg3 forsøker du deg som student på UiA, følger forelesninger og tar eksamen i kurset ORG126 Entrepreneurship and Innovation (7,5 studiepoeng) på slutten av høstsemesteret.

Slik søker du:

Alle som skal begynne på vg1 studiespesialisering kan søke opptak til Innovatørlinja.
Når du har fått beskjed fra VIGO om at du er tatt inn i begynnelsen av juli, vil du få en sms fra KKG om søknad. Søknadsfrist til Innovatørlinja er 10. august, og du får svar på søknaden ved skolestart.

Våre samarbeidspartnere

Spør oss om innovasjonslinja