Studiekompetanse for voksne

Studiekompetanse for voksne er et tilbud for deg som er 25 år eller eldre, og som ikke har fullført videregående opplæring.

Tilbudet administreres av Karriere Agder, men undervisningen skjer i klasserom på KKG og andre skoler i Agder. Det er Karriere Agder som veileder deg hvis du er interessert i å søke og bestemmer hvem som får plass.  Det er også gjennom Karriere Agder du kan finne informasjon om hvordan du søker.

Undervisningen på KKG

Fagtilbudet vårt leder mot generell studiekompetanse på grunnlag av 23/5-regelen. Det er kun disse fagene som er tilgjengelige for voksne på KKG. Vi har undervisning både på dag- og kveldstid. På dagtid kan du ta alle fagene på ett år. På kveldstid må du bruke minst to år for å ta alle fagene.
Studiekompetanse er beregnet for deg som vil studere videre på høyskole eller universitet. Hvis du vil ha en yrkesfagskompetanse (fagbrev) for å komme raskest mulig ut i jobb, er ikke dette tilbudet for deg. Da må du undersøke Veier til fagbrev.

Undervisningen har oppstart fra mandag 26. august, 2024.

Det er ikke undervisning i uke 40, 51, 52, 1 og 16 i skoleåret 24-25. Siste undervisningsdag for voksne er 6. juni 2025, men det kan være at noen obligatoriske eksamensdager legges til etter denne datoen (frem til senest 19. juni).
Oppstart for Samfunnskunnskap er i oktober for undervisning på dagtid og i uke 2, 2025 for undervisning på kveldstid.

Du vil få låne bøker, kalkulator og datamaskin/PC av skolen.

Det er obligatorisk å bruke skole-PC når du er på skolen. Du kan også låne ryggsekk av skolen til bøker og PC. Utstyret vil bli utlevert i forbindelse med skolestart.

Timeplan for kveldsundervisning 2024-2025:

Timplan 2024-25 for voksne elever - Klikk for stort bildeTimplan 2024-25 for voksne elever

OBS! Endringer i timeplanen kan forekomme.
Når fag ligger ved siden av hverandre samme dag betyr det at de undervises samtidig. De kan altså ikke tas samme år.

Timeplan for undervisning på dagtid 2024-2025:

Timeplanen blir lagt ut her senest 9. august. Elevene som har tilgang til Visma InSchool før skolestart vil se den der fra og med 15. august.

Mer informasjon blir lagt ut på denne siden helt frem til skolestart. Følg med!
Vi gleder oss til å se deg på KKG høsten 2024!