Vg2 Salg og reiseliv

Etter vg1 kan du velge vg2 Salg og reiseliv, som gir det kompetansen du trenger for mange ulike jobber innen salg- og reiselivsnæringen.

Du lærer om kommunikasjon, relasjoner, drift og lønnsomhet. Det er praktisk, teoretisk og yrkesrettet undervisning.

Du bør være:

• opptatt av å yte god service
  • sosial
  • motivert for å lære nye fag som du vil se nytten av i det daglige.
Foto av Erling Flo Kleppe - Klikk for stort bildeErling Flo Kleppe

- Jeg valgte service og samferdsel på KKG fordi jeg ville lære mer om kommunikasjon og salgsmetoder. Jeg skal bli selger i en stor butikk.

Du har praksis i bedrift en dag i uken, og skole resten av uken. I tillegg til klasseromsundervisning består skolehverdagen av ekskursjoner til butikker, reiselivsbedrifter og lokale turistmål.

Med fagbrev i salgsfaget kan du jobbe innen alle typer salg og dagligvarebransjen, og mange andre bedrifter hvor du bidrar til fantastisk kjøpsopplevelse.
Med fagbrev i reiselivsfaget kan du arbeide innen reisebyrå, reiseselskaper, aktivitetsturisme, turoperatører, cruiseindustrien og luftfart.

Fagene på Vg2 Salg og reiseliv

Fellesfag 9 timer i uke