Søknad og inntak

Inntakskrav

Det generelle inntakskravet er forkunnskaper som tilsvarer Vg1 studiespesialisering i videregående skole.
Søkerne må ha:

• tatt teoretisk matematikk (med karakteren 4 i T-matte)
  • ha gode forkunnskaper i engelsk (karakteren 4 i engelsk)
  • karakteren 4 i snitt fra vg1.
  • Søkerne bør også være motiverte og innstilte på å arbeide med skolen.

Søkerne trenger ikke å ha tatt Pre-IB, men kan søke på IB etter Vg1 studiespesialisering.

Fremmedspråklige søkere må ha gyldig oppholdstillatelse for å få tilbud om plass.

Søknadsfristen er 1. mars.

Undervisninga er gratis.

Bilde av KKGs IB-brosjyre - Klikk for stort bilde

Slik søker du IB:

Det er internt opptak på til IB på KKG, men som søker må du:

1. Søke elektronisk på http://www.vigo.no/. Du må sette opp IB som førsteprioritet. Frist 1. mars.
  2. Fylle ut et eget søknadsskjema for IB på KKG med fagvalgene dine og legge ved kopi av karakterutskrift fra første termin (Vg1 studiespesialiserende eller fra tilsvarende kurs fra utlandet). OBS! Tilleggsskjemaet sendes direkte til skolen.

Gå til elektronisk søknadskjema

Hospitering

Dersom du går på ungdomsskolen eller i vg1, kan du gjerne besøke Pre-IB eller IB en skoledag for å finne ut mer om IB og om det er noe for deg. Det er bare å ta kontakt med koordinatoren, så lager vi et opplegg for deg.

KKGs sin side på Vilbli.no