SPOR

SPOR er et fantastisk prosjekt der elever fra bl.a. HT, Idrett og Stud.spes på KKG og Kvadraturen skolesenter jobber sammen med Kilden Dialog og Kristiansand Symfoniorkester om å sette opp en stor forestilling i Kilden. Det planlegges trolig ny SPOR-oppsettning for skoleåret 2024-2025.

Elevene i SPOR etter premiæren våren 2022. - Klikk for stort bildeElevene i SPOR etter premiæren våren 2022 Kilden Dialog

Tekst: Kilden Dialog

Foto fra bilde i pogramheftet fra SPOR 2019. - Klikk for stort bildeSPOR 2019 Jacob Buchard

"Hva får du når du kobler ungdommer med og uten funksjonsnedsettelser sammen med profesjonelle kunstnere? Samspill, vennskap, personlig utvikling – og en forestilling som berører og sprenger grenser."

"SPOR er en forestilling med ungdom som har psykiske og fysiske funksjonsnedsettelser og deres medelever på skolen, samt med Kristiansand Symfoniorkester. 100 elever fra Kristiansand Katedralskole Gimle og Kvadraturen skolesenter i Kristiansand er med på å skape en forestilling som gir oss litt andre perspektiver. Som kanskje gjør oss litt åpnere. Og litt klokere. SPOR bruker kunst som verktøy for mestring, forståelse og inkludering."

"«Jeg har opplevd en forestilling som berører med sterkt og jeg leter etter de små ordene å omtale den med. Det er så lett å rope fantastisk. Men dette er noe mye mer og mye viktigere» – Emil Otto Syvertsen, anmelder i Fædrelandsvennen."

"Etter banebrytende forestillinger i 2015 og 2017 har vi laget en helt ny forestilling som spilles på Kilden 8. og 9. mars 2019. Stig Nordhagen, komponist og klarinettist i Kristiansand Symfoniorkester, har nok en gang skrevet og arrangert musikken."

Helsides omtale i Fædrelandsvennen mars 2022. - Klikk for stort bildeTerninkast 6 i helsides omtale i Fædrelandsvennen mars 2022.

helsides omtale i Fædrelandsvennen mars 2019 - Klikk for stort bildeTerninkast 6 i helsides omtale i Fædrelandsvennen mars 2019.

Helsides omtale i Fædrelandsvennen mars 2017. - Klikk for stort bildeTerninkast 6 i helsides omtale i Fædrelandsvennen mars 2017

Kilden SPOR

SPOR-dokumentaren på NRK