Skolehelsetjenesten

Vi har kontor i rom 3222 og 3223 (2 et. av bygg 3, mot Gimlehallen)
Åpent kl. 08.30-15.00

Kontaktinformasjon mobil:

Venke Bakke: 900 33 192 (man/ons/fre)
Hanne Støldal 941 66 092 (alle dager)
Magnhild Leire 908 15 402 (tirs/tors)

Våre Helsesykepleiere

Vår oppgave som helsesykepleiere i skolehelsetjenesten er å drive helsefremmende og forebyggende arbeid i skolen. Vi har fokus på fysisk, psykisk og seksuell helse og ønsker å medvirke til at ungdommene aktivt er med på å påvirke eget liv, slik at den enkelte skal oppleve god helse/trivsel og bli mest mulig tilfreds. Dette gjøres gjennom opplysningsvirksomhet, veiledning individuelt el i grupper. En viktig del av arbeidet er å være tilstede for den enkelte elev når de tar kontakt for samtale, råd og veiledning.

Vi samarbeider med ulike instanser og deltar i skolens TO-team (team for tilpasset opplæring). Vi har taushetsplikt!

Du er velkommen til å ta kontakt med oss før bekymringen blir for stor. Send gjerne en sms for å bestille time el kom innom oss i friminuttet/midttimen.

Skolehelsetjenesten kan veilede på mange områder
Snaplogo til skolehelsetjenesten - Klikk for stort bildeFølg HelsesykepleierKKG på Snap

​​​​​​

Logo for helsestasjon for ungdom i Kristiansand - Klikk for stort bildeBesøk Helsestasjon for ungdom i Kristiansand
QR-kode til unghelsekrs - Klikk for stort bildeQR-kode til unghelsekrs

Ungdomstjenesten i Kristiansand Kommune

Helsestasjon for ungdom på facebook

Alarmtelefonen for barn og unge

Helsenorge - Trenger du noen å snakke eller chatte med?

Ung.no - oversikt over gode hjelpetjenester

Helsestasjon for ungdom tilbyr timer til de som ønsker prevensjon eller har problemer knyttet til seksuell helse. Det må bestilles time over telefon. Det er kun mulig med timebestilling samme dag. Tlf 48 22 43 95 (mellom kl 08.30-15). Kontoret ligger i 2. et. på AQuarama.